PUTERI 2


PUTERI 2

RM79.00 (30 biji)
*Percuma pos laju
(MAL No: 08051584T)

Puteri 2 merupakan produk yang digunakan secara traditional untuk membantu proses penghadaman dan untuk kesihatan badan. 
Antara kebaikan yang terdapat pada produk ini ialah:
  • Membantu proses penghadaman
  • Membantu merawat sistem penghadaman
  • Menghilangkan gumpalan angin dalam badan
  • Membantu melawaskan pembuangan air kecil
  • Mengawal selera makan (menimbulkan rasa kenyang)
  • Membaik pulih sistem tubuh
  • Membantu masalah obesiti
  • Mengurangkan lemak berlebihan
  • Membantu meningkatkan tahap kesihatan serta kecergasan badan
Produk Puteri 2 diformulasikan dengan menggunakan 100 peratus bahan herba.  Bahan yang terdapat dalam produk ini ialah:
1. Cinnamomum Inners Bark (Kulit Kayu Manis)
Kulit kayu manis mempunyai banyak khasiat dalam membantu kesihatan tubuh badan antaranya ialah membantu serta memperbaiki sistem pencernaan, menghilangkan gas dari perut dan usus, mengubati perut kembung, masalah penghadaman, melancarkan pengaliran darah, serta dapat mengurangkan kolesterol.
2. Cymbopogon Nordus (Serai Wangi)
Khasiat serai wangi ialah ia berupaya mengubati masalah sakit perut dan memecahkan gumpalan angin dalam badan. Selain itu, ia turut merawat sistem dalaman badan dengan membantu proses penghadaman serta membantu melawaskan pembuangan air kecil.
3. Cinnamomum Javanicum (Medang Teja)
Antara khasiatnya adalah berupaya merangsang sistem saraf, penghadaman dan pengedaran darah.  Selain itu juga, medang teja juga mampu mengeluarkan angin dari perut dan usus.  Tumbuhan ini juga digunakan sebagai bahan untuk antibakteria dan anticacing.
4. Cinnamomum Sp (Teja Lawang)
Secara tradisional daun teja lawang mampu merawat perut memulas dan turut digunakan untuk merangsang cirit-birit (kaedah mencuci perut dan usus). Ia juga turut membantu melancarkan sistem penghadaman perut.
5.     Ekstrak Protein Ubi Kentang ) Protease Inhibator 2- PI2)
Merupakan protein khas yang terdapat pada kentang yang berfungsi untuk meningkatkan pembebasan cholecystokinin (CCK) pada badan.  Ekstrak kentang juga sangat sesuai dijadikan amalan diet kerana ubi kentang kaya dengan serat, vitamin, mineral, fitokimia, rendah kalori dan pada masa sama mempunyai indeks kekenyangan tinggi.  Ia merupakan bahan semulajadi yang selamat untuk pengurusan berat badan.
Hasil gabungan bahan-bahan yang terdapat dalam produk Puteri 2 ini akan membantu proses penghadaman serta mengurangkan berat badan untuk pelangsingan badan yang ideal.  Ia dapat  memberi tahap kesihatan yang baik.
Penggunaan ekstrak protein ubi kentang merupakan bahan semulajadi yang selamat dan terbukti secara klinikal untuk membantu penurunan berat badan secara semulajadi.
Bagaimanakah ia bertindak dalam badan?
Apabila anda mengambil makanan, proses penghadaman akan bermula.  Makanan akan bergerak masuk ke dalam perut.  Kemudian ia akan bergerak ke usus kecil dan mula memberi kesan.  Interaksi antara makanan dan sel-sel tertentu lapisan usus kecil menyebabkan sel-sel melepaskan CCK ke dalam aliran darah.  CCK setelah dibebaskan bergerak melalui aliran darah untuk bertindak ke atas organ-organ sasaran termasuk pankreas, otak, perut, dan hempedu.  CCK merangsang pankreas untuk melepaskan enzim protein pencernaan karbohidrat.  CCK juga merangsang hempedu untuk penghadaman lemak.  Seterusnya, CCK bertindak ke atas perut dan otak untuk mendorong perasaan kenyang dan tidak merasa lapar dalam tempoh waktu yang lama.  Penggunaan produk ini membantu anda mengawal pengambilan makanan anda.
Rajah 1: Mekanisme Kenyang CCK
 R1
Gambar rajah di atas menunjukkan bagaimana CCK dilepaskan selepas makanan diambil dan CCK seterusnya berinteraksi pula dengan reseptor-reseptor yang terdapat pada usus kecil.
Rajah 2: Mekanisme Kenyang CCK dilepaskan
 R2
Gambar rajah menunjukkan sel-sel yang dirangsang kemudiannya akan membebaskan CCK ke dalam aliran darah.  CCK kemudiannya akan menuju ke organ sasaran dan organ-organ tersebut akan menjalankan fungsi masing-masing.
Rajah 3: Puteri 2 secara khususnya akan mengikat trypsin dan chymotrypsin
R3
Gambar rajah menunjukkan bagaimana produk Puteri 2 (PI2) mengikat trypsin dan chymotrypsin dan membuatkan kita merasa kenyang untuk tempoh masa yang panjang.
Produk ini merupakan produk yang selamat dan menggunakan bahan semulajadi untuk pengurusan berat badan.  Hal ini telah terbukti apabila Lowa State University pada 2005 menjalankan kajian telah menunjukkan 45 wanita yang sihat mengambil 15 atau 30 mg protein kentang satu jam sebelum sarapan pagi berjumlah 390 Kcal. Kajian juga mendapati tahap keinginan untuk makan berkurangan, prospektif pengambilan makanan berkurangan, serta tahap kelaparan berkurang.
Cara Pemakanan Puteri 2:
Kaedah 1
  • Makan 1 kapsul Puteri 2 sebelum makan pagi
  • Makan 1 kapsul Puteri 2 sebelum makan tengahari
  • Makan 1 kapsul Puteri 2 sebelum makan malam


Bagaimana Puteri 2 dapat membantu anda mengawal berat Badan?

Setiap hari anda berhajatkan PADA makanan dan yang Kita utamakan adalah kaborhidrat (kanji) dari yang lain seperti protein, zat mineral,vitamin dan lain lain lagi.

Tahu kah anda makanan berkanji yang Kita ambil akan bertukar menjadi glukosa utk Kita? Dan glukosa ini akan menjadi tenaga pada tubuh badan badan Kita. Kemudahan terkini yang Kita miliki seiring dengan kemajuan menyebabkan manusia kita kurang menggunakan tenaga dari HASIL makanan yang di ambil seperti berjalan kaki.

Masa kita lebih banyak dihabiskan dengan hanya berada di depan komputer, duduk dalam aircond dan tak pernah melakukan senaman ringkas seperti naik atau turun tangga kerana semua pakai lift, membasuh baju pun menggunakan mesin masuh. Semua serba canggih dan mudah yang akhirnya glukosa itu akan menjadi bertukar menjadi lemak.

Keinginan makan akan membuat kan anda selera untuk senantiasa makan tapi kurang menggunakan tenaga. Apa yang anda dapat dari Puteri 2?

Puteri 2 akan membantu anda mengurangkan keinginan makan anda dengan bantuan dari pt12 ekstrak potato jadi anda boleh kawal kehendak makan anda. Selain itu pengahadaman yang baik akan membantu sistem pembuangan yang baik juga.

InsyaAllah berat badan anda dapat dikurangkan dalam masa 2-3 minggu.

No comments: